Tips en Trucs voor verschillende Microsoft Office software's
Microsoft Office is één van de meest gebruikte softwares die in bedrijven gebruikt wordt in combinatie met Windows. In MS Office heb je de beschikking over veel verschillende programma's die je voor allerlei doeleinden kunt gebruiken om je werk makkelijker te maken. Vooral als je weet hoe het werkt! Deze special behandelt een aantal artikelen die je tips en trucs geven van MS office programma's.
Voor overige artikelen met betrekking tot kantoorwerkzaamheden- en perikelen, check ook de special over: Kantoorwerkzaamheden: wat komt er allemaal bij kijken?
Let op: Dit artikel is gebaseerd op de Excel 2003 versie. De nieuwste versie van Excel (MS office 7) heeft dezelfde opties maar deze zijn op een andere manier te vinden. Gebruik hiervoor de help versie in het programma.
Lijstjes en tabellen maken in Microsoft Office programma's
Dit artikel legt veelal uit hoe je lijsten en tabellen maakt in verschillende MS office programma's, zoals Word en Excel. Het behandeld de volgende onderwerpen:
- Welk programma voor welk type lijst?
- Tips voor Word-en Powerpoint tabellen
- Tips voor Excel tabellen
Microsoft Word – Handigheidjes om tijd te besparen!
In MS Word zijn allerlei trucs ingebouwd om het werk sneller te doen. Dit artikel behandelt enkele van de meest gebruikte functies in Word. De onderwerpen van het artikel zijn:
- Het typen van accent tekens
- Een venster splitsen
- Paswoord instellen
- Een (standaard) autotekst invoegen
- Automatische correctie
Microsoft Excel - bespaar tijd met deze functies!
In MS Excel zijn allerlei trucs ingebouwd om het werk sneller te doen. Dit artikel behandelt enkele van de meest gebruikte functies in Excel. De onderwerpen van het artikel zijn:
- Dubbele gegevens verwijderen
- Een opmaak kopiëeren
- Kopjes vastzetten
- Voorgeprogrammeerde rijtjes maken in Excel
- Nieuwe lijsten voorprogrammeren
Microsoft Outlook – meer dan alleen email!
Microsoft Outlook staat voor de meeste mensen bekend als een email programma, maar in Outlook kun je veel meer doen. In dit artikel wordt duidelijk dat Outlook een stuk handiger is dan je dacht! De onderwerpen die besproken worden zijn:
- Takenlijst bijhouden in Outlook
- Beheer van bestanden
- Combineer Outlook met je Hotmail
- Sneltoetsen in Outlook
- Standaardteksten instellen
Microsoft OneNote - handiger dan je denkt!
Probeer OneNote eens uit en je komt al snel op ideëen waarvoor je het nog meer wilt gebruiken. Dankzij de makkelijke interface is het snel om te gebruiken en wordt het al snel je digitale notitieboekje! De onderwerpen die behandeld worden in dit artikel zijn:
- Wat is OneNote?
- De interface van Onenote
- Functies in OneNote
- Websites en links met informatie over OneNote
Efficienter presentaties maken in Microsoft Powerpoint
Een presentatie maken in Powerpoint is niet moeilijk, maar je moet er wel wat tijd voor uittrekken. Dan zou het sneller gaan als je een paar van onderstaande tips wist. De onderwerpen die besproken worden in dit artikel zijn:
- Beginnen met een sjabloon
- Kies de juiste dia-indeling
- Wijzigingen in het dia-model
- Opsommingen